Architektura 21szego wieku : Mesterfjellet School / Cebra, Różne Architekci i Stengen & Bergo

Stengen & Bergo Young, obiecujący architekci Cebra (więcej projektów tutaj), Różni Architekci (więcej projektów tutaj) i.
Stengen & Bergo (więcej projektów tutaj) podzielili się z nami swoją ofertą konkursową, gdzie zdobyli pierwszą nagrodę .
Ich.
Względność.
koncepcja dla Mesterfjellet School tworzy unikalne doświadczenie dla Larvik w Norwegii, zaprojektowane wokół programu pokoju użytkownika, warunków na miejscu i specyfikacji funkcjonalnych, aby pielęgnować pozytywne środowisko uczenia się.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
.Względność.
zamienia koncepcję szkoły atrium na jej krawędzi.
Zamiast poziomego pączka przesuwa się pionowo, przechylając go na bok.
Zapewnia to centralnej przestrzeni lepsze połączenie ze światem zewnętrznym i stwarza lepsze warunki w świetle dziennym, przy jednoczesnym zachowaniu synergii umieszczania wspólnych funkcji wokół centrum.
Pionowe atrium łączy się i tworzy więcej miejsca na zewnątrz na plac zabaw.
.Względność.
jest szkołą 1-10 z dobrą komunikacją wewnętrzną i kontaktem wzrokowym pomiędzy wyspecjalizowanymi pokojami do nauki a salami lekcyjnymi.
Ta nowa hybryda między atrium.
i.
korytarz.
szkoła zawiera najlepsze cechy obu typologii.
zewnętrzny widok nocny:.
Cebra / Various Architects /.
Stengen & Bergo.
Relativity.
to szkoła, w której ruch w całym budynku jest doświadczeniem dla zmysłów o zróżnicowanych doświadczeniach przestrzennych we wspólnych obszarach.
Szkoła z wyraźną relacją i odniesieniem do swojej strony.
Szkoła z organizacją, która jest czytelna i łatwa do orientacji.
Miejsce, w którym uczniowie mogą kontaktować się ze swoimi rówieśnikami i inspirować się nawzajem na różnych zajęciach.
.Względność.
to miejsce, w którym uczniowie mają zarówno wspólne miejsca do uprawiania ekstrawertyków, jak i wyspecjalizowane przestrzenie do różnorodnych doświadczeń edukacyjnych i introwertycznych studiów.
widok z placu zabaw:.
Cebra / Various Architects /.
Stengen & Bergo Obszary edukacji są uporządkowane w sposób czysty, z ogólną ogólnością, która pozwala na różne umeblowanie i koncepcje wnętrz.
W ten sposób obszary nauczania mogą być dalej rozwijane razem z wydziałem i personelem szkoły bez konieczności zmiany ogólnej formy budynku lub koncepcji.
Elastyczność sal lekcyjnych pozwala również na przyszłe zmiany w stylu nauczania filozofii, jeśli jest to konieczne.
.Względność.
jest szkołą przeznaczoną do nauczania w klasie, pracy grupowej, grup roboczych projektu i niezależnych studiów.
Zawiera różnorodne nisze i obszary robocze, które pozwalają na krótkie przerwy lub długie sesje robocze, na dyskusje, pracę i nieformalne spotkania.
Szkoła ma na celu stymulowanie zabawy i doświadczenia związanego z ciekawością i koncentracją.
Są to warunki wstępne do stworzenia dobrego środowiska do nauki.
widok wnętrza 01:.
Cebra / Various Architects /.
Stengen & Bergo W przeciwieństwie do typowej szkoły atrium, gdzie zamknięta wewnętrznie przestrzeń jest otoczona planem dzięki funkcjom, w których światło jest tylko z góry, centralna przestrzeń względności jest umieszczona na zewnętrznej ścianie, tworząc ekscytujący ekstrawertyczny pokój.
która zawiera całą pionową komunikację szkoły i dobre połączenia ze wspólnymi funkcjami.
Sala centralna zapewnia studentom dobry kontakt wizualny z placem zabaw w szkole, co czyni go także częścią życia szkolnego.
Centralna przestrzeń jest nie tylko sercem szkoły, ale także lokalnej społeczności.
Hojny plac zabaw tworzy nowe miejsce dla dzieci z sąsiedztwa poza godzinami lekcyjnymi.
widok wnętrza 02:.
Cebra / Various Architects /.
Stengen & Bergo Site model 01:.
Cebra / Various Architects /.
Stengen & Bergo Na stronie znajduje się obecnie opuszczony betonowy budynek szkolny, który, mimo że jest strukturalnie solidny, nie spełnia wymagań funkcjonalnych nowoczesnej szkoły.
Sąsiednie szkoły to Farrishallen, sala gimnastyczna i basen.
Celem konkursu było stworzenie projektu, który odpowiadałby na otoczenie i zintegrował nową szkołę z obiektami Farrishallen.
Bezpośrednio po drugiej stronie ulicy znajduje się wysklepiająca skała Mesterfjellet, od której pochodzi nowa szkoła.
W południowo-zachodnim rogu tego miejsca znajduje się park historyczny, który był niegdyś częścią pierwszego i największego barokowego ogrodu w Norwegii.
Tereny szkoły są podzielone na trzy obszary: model 02:.
Cebra / Various Architects /.
Stengen & Bergo – Skoletorget składa się z dwóch brukowanych kamiennych placów na północy i południu, które łączą wejścia szkoły do ich otoczenia.
– Plac zabaw podzielony jest na sceny związane z wiekiem, inspirowane pobliskimi formacjami skalnymi w Larvik.
– W parku sportowym na wschodzie znajdują się mini boiska do piłki nożnej, koszykówka i tor przeszkód.
Połączenie z Farrishallen model 03:.
Cebra / Various Architects /.
Stengen & Bergo In
[przypisy: pustak max wymiary, naprężenie dopuszczalne, płytka kolczasta ]

Powiązane tematy z artykułem: naprężenie dopuszczalne płytka kolczasta pustak max wymiary