Architektura 21szego wieku : W Muzeum Obrony Kohn Pedersena Foxa Petersen Automotive

Chang Kim dla KPF To rzadkie wydarzenie, gdy budynek publiczny działa na tyle, by przyciągnąć uwagę większości Angelenos.
Jeszcze bardziej ciekawy jest fakt, że budynek ten jest niemal jednogłośnie krytykowany przez krytyków.
Z wyjątkiem tzw.
Ikonicznego.
budynki, które nasze miasto zgromadziło przez ostatnie 15 lat, Los Angeles rzadko otrzymywał ekscytującą architekturę publiczną.
Z tego powodu każdy nowy ważny dodatek zostaje umieszczony pod mikroskopem kulturowym.
Teraz, kiedy przeprojektowanie Petersen Automotive Museum przez Kohn Pedersen Fox jest już bliskie ukończenia, krytycy architektury zaostrzyli swoje noże: recenzenci nazwali to rodzaj ohydnego .
Edsel architektury i Guy Fieri budynków. Ale te zarzuty kompletnie pomijają sens tego, czym powinno być muzeum samochodów na Miracle Mile.
+ 8.
Chang Kim dla KPF Jako studenci architektury, uczymy, że dobra architektura powinna mieć cel, aby każda decyzja projektowa miała uzasadnienie; inaczej to tylko rzeźba.
Poglądy te są dobrze podsumowane przez Franka Lloyda Wrighta, który podobno kiedyś powiedział: Forma podąża za funkcją – która została źle zrozumiana.
Forma i funkcja powinny być połączone w duchową jedność.
Muzeum Petersen KPF jest jednak w sprzeczności z tą świętą regułą.
Być może to właśnie krytykuje krytyków …
i mnie oczarowuje.
.
Chang Kim dla KPF Unikalna podwójna fasada nowego muzeum stanowi odważne określenie.
Składa się z wewnętrznej skorupy z czerwonej blachy falistej, która zamyka i ukrywa oryginalną, pudełkowatą strukturę i zewnętrzną fasadę dzikich nitowanych stalowych wstążek, które nie spełniają żadnego celu konstrukcyjnego, gdy pochłaniają budynek w radosnym przejawie czystej wylewności.
Faliste serpentyny przyciągają i cieszą oko.
Wygląda na kolejny samochód koncepcyjny Porsche – kapryśny widok, który można zobaczyć.
Odnowiona elewacja może nie mieć funkcjonalności, ale odgrywa ona rolę demograficzną.
Taśmy to mądra decyzja marketingowa.
Komunikują się z szybkimi rzeczami, które są w sobie trzymane.
wyglądają znacznie lepiej niż rażące reklamy i wsporniki NASCARS, które zdobiły poprzedni budynek.
Nowy projekt wykrzykuje prędkość i w pełni oddaje jego powierzchowność i charakter miasta.
Petersen jest teraz bardziej tłem profilowym niż ponadczasową architekturą – i to jest w porządku.
.
Chang Kim dla KPF Wilshire i Fairfax to absurdalne skrzyżowanie i jakiekolwiek pojęcie, że architektura na Miracle Mile powinna mieć oszczędności, nie ma już sensu.
Petersen otoczony jest złotym cylindrem budynku May Company, Johnnie s Coffee Shop (historycznie chronionym miejscem, w którym od dziesięcioleci nie serwowano prawdziwego patrona), La Brea Tar Pits, głazem Michaela Heizera, Chrisem Lampy Burdena, fragment Muru Berlińskiego, a wkrótce także obca Orkiestra Renzo Piano wraz z tym, co do cholery Peter Zumthor knuje w LACMA.
Nie ma powodu, dla którego jest to punkt wyjścia dla trasy Ciclavia.
Ludzie przychodzą tutaj, by gapić się.
A gawking to dobra zabawa.
.
Chang Kim dla KPF Aby uznać nowego Petersena za pozbawioną smaku strukturę, należy nazwać samochód niedojrzały.
Jest powód, dla którego większość Lamborghini sprzedaje się w neonowej żółtej kolorystyce i dlaczego Teslas ma Ludicrous Mode : samochody są celowo niedorzeczne, aby uspokoić nasze wewnętrzne dziecko.
Kapliczka do samochodu powinna to odzwierciedlać.
Petersen Automotive Museum jest odstraszonym parkiem rozrywki dla kierowców.
Jego pofałdowany wygląd zewnętrzny jest cudownie zabawny i dlatego właśnie tak pasuje.
Thomas Musca był asystentem kuratora wystawy 2013 Never Architecture: Los Angeles.
Obecnie studiuje architekturę na Uniwersytecie Cornell.
[przypisy: kamień ozdobny, bramki uchylne, kamień naturalny ]

Powiązane tematy z artykułem: bramki uchylne kamień naturalny kamień ozdobny