Magazyn architektoniczny : Kiedy zderzyły się sztuka, architektura i handel: Najlepsze salony produktów według serwisu

Według jednej z ankiet, zdjęcia z BEST Products Showroom w Houston w Teksasie, zaprojektowane przez SITE (Sculpture in the Environment), pojawiły się w większej liczbie książek o architekturze XX wieku niż w jakimkolwiek innym budynku.
Celowo rozpadająca się cegła w tym sklepie w Houston, zwana Nieokreśloną fasadą .
a osiem innych zaprojektowanych salonów SITE było jednocześnie ikoniczne i kontrowersyjne, a co najważniejsze dla BEST, przyciągnęły klientów.
Chociaż założyciel SITE James Wines nigdy nie uważał się za postmodernistycznego architekta, jego projekty dla BEST, ukończone w latach 1972-1984, pogrążone w kapryśnym komentarzu społecznym, symbolizowały istotę postmodernizmu.
Dziś wszystkie z wyjątkiem jednego z salonów BEST zostały zburzone lub zmienione nie do poznania, ale ustanowiono trwały precedens i nadal mają wpływ na wykorzystanie architektury w brandingu korporacyjnym.
+ 40 Nieokreślonej fasady.
Obraz.
SITE James Wines rozpoczął karierę jako rzeźbiarz i artysta wizualny.
Był częścią ruchu artystycznego w sztuce pod koniec lat 60.
i na początku lat 70.
wraz z takimi artystami jak Robert Smithson i Gordon Matta-Clark, który skupił się na przeniesieniu sceny sztuki poza sterylne przestrzenie galerii i, jak opisał Wines, najmniej się tego spodziewałeś.
Budowanie lasu.
Obraz.
SITE BEST Products to sieć salonów sprzedaży katalogów wystawowych w Stanach Zjednoczonych od końca lat pięćdziesiątych do momentu, w którym firma zakończyła działalność w 1997 roku.
Założyciele firmy, Sydney i Frances Lewis, byli zapalonymi kolekcjonerami sztuki, a na początku lat 70.
XX wieku zaczęli pracować z winami.
studio sztuki i architektury środowiska w serii budynków dla sieci handlowej.
Lewici byli zainteresowani przeniesieniem zamiłowania do swojej branży detalicznej i, pracując z Wines and SITE, zamiast umieszczać dzieło sztuki przed sklepami, chcieli, aby ich sklepy rzeczywiście stały się sztuką.
Notch Building.
Obraz.
WITRYNA Wina postrzegała budynki jako eksplorację granicy między sztuką i architekturą, a praca od punktu początkowego wszechobecnego archetypu sklepu wielkopowierzchniowego zapewniała jeszcze większą swobodę zamazywania linii.
Prace SITE na rzecz BEST często spotykały się ze stanowczą negatywną krytyką – zwłaszcza po zakończeniu nieokreślonej fasady w Houston – przez prasę architektoniczną głównego nurtu, która nie dostrzegła humoru w architekturze, ale Lewisy nadal wspierały pracę pomimo krytyczna odpowiedź.
Z drugiej strony, Wina.
przyjaciele i współcześni – zwłaszcza w świecie sztuki – zazdrościli mu swobody tworzenia dzieł, które w swoich eksploracjach rozpadu, zaniedbania i sztuczności, tak wyraźnie krytykowały wyrzuconą naturę amerykańskiej kultury konsumpcyjnej, źródło swoich klientów.
sukces biznesowy.
Budynek Cutler Ridge.
Obraz.
STRONA Pomimo krytyki i charakteru projektów, architektura SITE pomogła w tym czasie osiągnąć komercyjny sukces BEST.
Sukces ten bez wątpienia zainspirował inne firmy do realizacji wyróżniającej się architektury w ramach strategii brandingu, ale w niedawnej rozmowie z Blogu Wines szybko zwrócił uwagę, że większość firm chce nieskończenie powtarzalnej tożsamości architektury, która przejawia się jedynie jako dekoracja, podczas gdy każdy z sklepów BEST, choć spójny pod względem tematycznym, był każdym unikalnym odkryciem tego tematu w odpowiedzi na ich indywidualne otoczenie.
Budowanie budynków.
Richmond, Virginia.
1972 Peeling Building.
Obraz.
STRONA Pierwszy z budynków SITE dla BEST służy jako wstęp do krytyki społecznej i architektonicznych akrobacji, które nastąpią.
Murowana ściana fasady zdaje się znikać z rogu prostopadłego pudełka koperty budynku na jednym końcu i z całej strony budynku z drugiej.
Projekt dosłownie rzuca sztuczkę, aby odkryć rzeczywistość podstawowego pudełka pod spodem.
W tym samym czasie łuszczący się narożnik, niepewnie rozciągający się po chodniku, rzuca wyzwanie tradycyjnym wyobrażeniom o możliwościach konstrukcyjnych cegły.
+ 40 Nieokreślonej fasady.
Houston, Teksas .
1974 Nieokreślony projekt fasady nadal opierał się na tradycyjnych koncepcjach struktur ceglanych, przedstawiając umyślnie zmaltretowaną fasadę, która oznacza zaniedbanie i rozpad.
Pozornie rozpadający się parapet kończy się głębokim wyżłobieniem na przedniej fasadzie, uzupełnionym stosem gruzów cegieł wznoszących się nad portykiem wejściowym.
W stanie zrujnowanym budynek wydaje się zapowiadać ostateczny upadek.
+ 40 Tilt Building.
Towson, Maryland.
1976 Budynek Tilt.
Obraz.
SITE Najbardziej konstruktywnie odważny z zakończonych projektów BEST, SITE pracował intensywnie z inżynierami strukturalnymi, aby stworzyć system przeciwwagi, który może umożliwić fasady Tilt.
[przypisy: bramki uchylne, agencja statystów, kamieniarstwo gdańsk ]

Powiązane tematy z artykułem: agencja statystów bramki uchylne kamieniarstwo gdańsk