Slad srodka ciezkosci pluga

Ślad środka ciężkości pługa jednoskibowego znajduje się na dnie bruzdy i jest oddalony od lewej strony pługa w przybliżeniu o 1/3 jego szerokości roboczej, a w dwu- i trzyskibowych pługach znajduje się on pośrodku ich szerokości roboczej. Cięższe pługi wymagają dwóch, trzech, a czasem i większej ilości koni. Przy zaprzęgu dwóch jednakowo silnych koni, umieszczonych jeden obok drugiego, orczyki przymocowuje się do wagi, a tę ostatnią do haka zaczepu pługa. Długość wagi powinna być trochę większa od długości orczyka. Dla otrzymania jednakowych warunków pracy obydwóch koni punkty powinny leżeć na jednej prostej linii . Jeżeli środkowy punkt umocowania do haka znajdować się będzie za linią łączącą dwa skrajne punkty, to powolniejszy koń w zaprzęgu będzie znajdować się w dogodniejszych warunkach, czyli będzie mniej obciążony. Jeżeli punkt środkowy będzie umieszczony przed linią łączącą skrajne punkty, to odwrotnie – koń poruszający się szybciej będzie mniej obciążony. Jeżeli zaprzężono niejednakowo silne konie, to odstęp od punktu zaczepu orczyka do punktu zaczepu haka konia silniejszego powinien być mniejszy niż odstęp tego zaczepu dla konia słabszego. Do zaprzęgu trzech koni stosuje się schemat. Pługi ciągnikowe. Najbardziej rozpowszechnionymi pługami ciągnikowymi w Zwiąku Radzieckim są pługi zakładów im. Koluszczenki marki – K-412-D i pługi marki P-5-35, produkowane przez zakłady Rostsielmasz, imienia Rewolucji Październikowej (Oktiabrskiej) i inne. [więcej w: blachy na dachy , blaty granitowe , naprężenia dopuszczalne ]

Powiązane tematy z artykułem: blachy na dachy blaty granitowe naprężenia dopuszczalne